Sempre sobreviure, de tot em refere, perque sempre m'enganxare els dits, que tot em fara mal.
D'entre totes, cap i d'entre cap, una. El fracasat sempre busca la puresa.

Roger Mas

divendres, 7 de març del 2008

Mt Cook, el sostre de Nova Zelanda



Per fí em arribat als alps del sud, o millor dit, els grans alps del sud, els estem visitant per la banda oriental, la banda seca on no arriben les plujes abundants, tot és de color ocre i groc, no hi han gaires arbres i aquestes grans extencions estant molt castigades per la neu i el vent que tant hi bufa de nord com de sud, aquí aquest no dona mai descans.


Aquí assegut al costat del llac d'aigues grises i glaçades que la teva glaçera alimenta hem passaria hores i hores contemplante, cim inméns, gegant, de formes poc amigables, més haviat ferestegues com si marquesis territori a tothom que vulgui pujar al teu cim. De ven segur que no és fàcil coronar-te, les teves neus perpetues amb profundes esquerdes fan de trinxera i tomba a tots els que ho han provat i no ho han aconseguit. Des d'aquí baix imposses respecte i inspires majestuositat, ets bell, molt bell i m'encanta estar aquí contemplant aquest gran expectacle.


Hem passat dues nits al peu del Mt. Cook, al càmping del Doc amb la Lucy i l'Ian, tots dos d'escòcia, em fet alguna caminada peró hem passat moltes hores escoltant els espatecs que fa una glaçera que tenim molt aprop, durant tot el dia i la nit se sent cruixir aquesta mole de neu i roca. També hem tingut la primera topada amb el Keas, un lloros endemics de nova zelanda que viuen per sobre de 800 o 1000 metres, són molt putes aquets, durant el dia en prou feina es deixen veure peró a la nit i matinada fan de les seves rosegant els manguitos de les bicis i la roba que la gent és deixa a fora de la tenda. Aquestes nits he fet bivac i cada nit m'han despertat que em volien rosegar les alforges de la bici, els tios estaven a dos pams de mi mirant-me fixament, com si m'inspeccionesin de dalt a baix, sense ni inmutarse, fins que feia quatre "amaneius" i marxaven.